instagram

nieuwsarchiefitem

Een laatste bericht van de Selene

01 Apr 2020
Een laatste bericht van de Selene >>
Nog een afsluitings eindtocht van de Selene, ik kan het niet laten.
De tijd gaat nu snel en liggen met de boot alweer ruim en week in de jacht haven "Marina Honneysuckle" in Newcastle, NSW.
Daarvoor een prima laatste zeiltocht gehad vanaf de Nelson bay een waterrijk gebied met leuke kleine haventjes, vooral veel kleine soort walvissen gezien en bijzondere vogels.

De zeiltocht naar Newcastle de laatste 25 mijl, ging uitstekend nadat we de Genua opgerold hadden en de motor aanzette om de ingang van de rivier aan te varen, kreeg de motor kuren, maakte een vreemd geluid. Tjerk hem meteen uitgezet en Genua weer op. Gelukkig hadden we wind mee, bij de ingang van de rivier ging het behoorlijk te keer (lagerwal),
Maar met de stroom mee was het toen we binnen de pieren waren, rustig.
Langzaam naderde we de Marina en schoven de eerste en de beste plek in de haven in, opgevangen door wat zeilers, en lagen we als in Abrahams schoot!  Waarschijnlijk is de impeller van de motor weer stuk denken we en dat was ook zo. Een Volvo monteur heeft het keurig in orde gemaakt.

De afgelopen dagen hebben we al veel gedaan om de Selene klaar te maken voor vervoer op het deliverie schip de Minervagracht van Sevenstar, die op dertig maart aankomt ongeveer. ( kan door slecht weer ook wat later worden).
Bijna iedere dag klussen gedaan zoals butgasfles laten vullen, rol Genua eraf en opgeruimd. Overbodige spullen verwijderd enz. ook de voedsel voorraad is sterk geslonken ons blikvoer is zo goed als op. De Supermarkten zijn op fiets afstand te berijken en eten voornamelijk vers voedsel, voorbeeld ontbijt: eerst een vers fruit hapje (gezond) aarb-druiven-appel-appel-kiwi-bramen-banaan enz. Crackers en broodjes, kaas-jam-eitjes-worst.
Glas water en thee een riand ontbijt!
Bij de koffie een plakje bananen cake, tussen de middag eten we meestal niet of weinig. 17.30 Happy hour met een drankje en kleine crackers met Franse kaas geen wonder dat we aankomen, vooral Tjerk is flink aangekomen en dat staat hem goed.

Het bevalt ons prima in het mooie stadje Newcastle, de vouwfietsen tevoorschijn gehaald en met mooi weer veel de trappers laten draaien.
 De terugvlucht naar Nederland half april via China is gecanseld, deze was al in september vorig jaar geregeld door ons reisburo en vliegen nu met Qatar Airways een hele opluchting voor ons vanwege het Corona virus. Dat heeft Anny van reisburau Borger weer prima gedaan.
Nu maar hopen dat alles goed gaat met de vlucht terug naar huis, de vlucht met Qatar Airways is op 14 april de 15e komen we dan aan op Schiphol (tussen de middag).

Vandaag een auto gehuurd op de 24st maart voor 3 weken daar gaan we dan mee rond toeren en highlights mee bekijken. Slapen doen we dan in B&B's of anders en de 14st rijden we naar Sydney Airport en leveren we de auto daar weer in.
Zo hebben we alles aardig gepland, we voelen ons happy en gezond en ontmoeten nog steeds vriendelijle Aussie's.
Hebben nog van die mondkapjes kunnen lopen en hopen dat als we thuis komen hopen we dat we het Carona virus niet hebben opgelopen.
Hier onder nog wat foto's