instagram

Nieuwe leden

Introductie nieuwe leden
Sinds de uitbraak van corona in Nederland zijn tientallen mensen lid geworden van onze club. Helaas hebben er helemaal geen evenementen kunnen plaatsvinden en bleef ook ons gezellige clubhuis gesloten. Dit maakt het voor een nieuw lid natuurlijk lastig om andere leden te leren kennen en andersom.
Daarom zijn deze nieuwe leden uitgenodigd zichzelf aan u voor te stellen middels een stukje tekst, al dan niet in combinatie met foto’s van zichzelf en/of hun boot. Op deze manier kunnen wij hen in elk geval alvast leren kennen.
;

Caitlin Voogdt
Hi iedereen! Ik zal mijzelf even voorstellen; Ik ben Caetlin Voogdt (27 jaar) en ik woon in Haarlem met Ben. Een grote kans dat jullie mij de afgelopen twee jaar al eens zijn tegengekomen op de haven met Ben. We hebben vorig jaar flink geklust aan de Donna, een Oceaan 25. Maar naast het opknappen is er natuurlijk ook genoeg tijd gemaakt om te zeilen, te borrelen en op de Mooie Nel voor anker te gaan.
In november hebben wij de Ka Ora, een Moody 40 uit 1981, van Robert mogen overnemen. En met de titel van mede-eigenaar werd het natuurlijk ook tijd om lid van de HJC te worden. De komende maanden hebben we weer genoeg kluswerk voor de boeg, dus we zullen heel wat weekend op de haven te vinden zijn. En we duimen dat we volgend jaar weer een prachtige zomer hebben zodat we dan weer kunnen genieten van lange zomeravonden op onze boot.
Hopelijk tot snel!

Hans Barnhorn
Mijn naam is Hans Barnhoorn (54 jaar) en ik ben Adviseur Zuiveren bij het Hoogheemraadschap van Rijnland. Ik woon samen met mijn vriendin, Sylvia van Attekum, in Spaarndam. We hebben nu nog geen boot, maar wij hebben ons oog laten vallen op een Barkas en willen deze binnen een paar jaar aan gaan schaffen. Een ligplaats kan nog wel even duren en daarom hebben we ons alvast in laten schrijven.
Na het introductiegesprek hebben we een rondje over de jachthaven gelopen en waren we beiden zeer enthousiast. De haven ziet er keurig en goed onderhouden uit en is door groen omringd, waardoor de haven een sfeervolle uitstraling heeft. Wij verheugen ons op de toekomst.
Mijn standplaats bij Hoogheemraadschap is de rioolwaterzuivering naast Schoteroog en ben dus eigenlijk de “buurman” van de HJC. Het lijkt mij leuk om een keer te laten zien wie de “buurman” is en wat wij daar dan zoal doen.

Maarten Bicknese
Hi, ik ben Maarten Bicknese (32). Vele hebben me vast in de afgelopen twee jaar wel rond zien lopen op de haven, maar nu ben ik dan ook echt lid! Mocht ook wel nu ik mede eigenaar ben van een Dehler Optima 101 (voormalig de Comet). Het borrelen en klussen van de zeilsport heb ik ondertussen onder de knie. Langzaam maar zeker begin ik ook te leren hoe ik de boot (of surfplank) vooruit kan krijgen.
Om het weekend zijn mijn dochters, Eva-angelica (7) en Noa (4), ook van de partij.
Groeten,
Maarten Bicknese

Cees Zon
Beste leden,
Sinds kort ben ik lid mogen worden van de HJC en daar ben ik dankbaar voor en trots op. Als kind heb ik bij HJC leren zeilen in de Optimist en ik hoop in het voorjaar de Randmeer die er toen ook lag, weer "thuis" te kunnen brengen. Ik woon in Haarlem met Eva en mijn kinderen Sophia (2) en Hugo (0). Uit mijn vorig huwelijk wonen Siem (15) en Jan (11) de helft van de tijd bij ons. Beiden zijn al op Randmeer kamp geweest en vinden zeilen ook erg leuk. Ik hoop jullie snel op de haven te mogen ontmoeten!
Hartelijke groet,
Cees Zon

Diederik Quant
Ik ben Diederik Quant. Ik heb mijn hele leven in Haarlem gewoond, maar woon sinds twee jaar in Heemstede. Ik ben min of meer geboren in de BM van mijn vader en ben al vroeg mijn zeilcarrière in een houten Optimist begonnen. Later in een Laser en nu een 470. De BM is ook nog altijd in de familie. Ik heb enkele jaren (CWO) zeilles gegeven in de Valken van roei- en zeilvereniging "Het Spaarne" op de Mooie Nel. Door de mogelijkheid de 470 bij de HJC- en dus dichter bij huis neer te leggen, hoop ik dat ik de komende jaren nog meer tijd kan doorbrengen op het water en mijn steentje kan bijdragen op de vereniging!

Sybren Jelles
Mijn naam is Sybren Jelles. Ja, de jongere broer van Adse. Samen met mijn vrouw wonen en hebben wij ons eigen bedrijf, in het centrum van Haarlem. Met zoon Joep Jelles, ook lid geworden, hebben we zin om de Mooie Nel op te gaan en andere clubleden te ontmoeten.
Mark Tillemans
Beste leden,
Graag stel ik mij even voor. Ik ben Mark Tillemans, 38 jaar oud, getrouwd met Cynthia en heb 2 lieve kinderen van 2 en 4 jaar genaamd Daan en Roos. Van beroep ben ik grondwerktuigkundige bij TUI. Toen ik 5 jaar oud was hadden mijn ouders een motorkruiser gekocht. Ik hielp mijn vader altijd met het onderhoud van de boot. Eigenlijk was ik vroeger altijd al op het water te vinden. Vele jaren later zijn wij nu zelf de trotste eigenaar van een combi kruiser 1200 GSAK genaamd Pacifico (dit betekent vredig). We liggen nu bij de JVW op Schoteroog. Ik heb het hier nog steeds erg naar mijn zin, alleen vind ik het terrein voor mijn kinderen niet zo kindvriendelijk. Ook worden er bij de Haarlemse jachtclub meer activiteiten voor de jeugd georganiseerd. In augustus ben ik gaan kijken op de jachthaven en ik was erg onder de indruk. Het ziet er allemaal netjes en mooi uit. Ik heb met meerdere mensen een praatje gemaakt en voelde me er meteen thuis. Al het groen om je heen geeft je een vakantie gevoel. Vandaar de keuze voor de HJC. Ik wens iedereen een fijn najaar toe en hoop dat er in de aankomende jaren een plekje vrij mag komen voor ons bij de HJC.
Met vriendelijke groet, Mark Tillemans

Sander van Berloo
Even voorstellen.
Mijn naam is Sander van Berloo. Ik ben 51 jaar oud en ben een elektronica engineer op het LUMC in leiden. Daar ontwikkel ik apparaten voor onderzoek of nieuwe medische technieken.
Afgelopen zomer heb ik samen met mijn dochter Tessa (14 jaar oud) een paar keer een zeiltochtje gemaakt (onder begeleiding van Bart en Paul). Dit beviel zo goed dat we van plan zijn om zeilles te nemen zodat we af en toe een bootje kunnen huren of eventueel iets kunnen kopen. Als alles goed gaat zien jullie mij en mijn dochter komend voorjaar regelmatig op de Haarlemse Jachtclub bij de zeilles! Ik hoop dat het een groot succes wordt en we komend jaar veel plezier gaan beleven.
Sander en Tessa van Berloo

Bart Vertelman
Beste HJC Watersporters,
Ieder voorjaar begon het weer te kriebelen. Water, wind, zeilen…daar moest iets mee. Naast windsurfen, kanoën, suppen en af en toe een boot huren, werd het tijd om de oude hobby weer op te pakken. Na jaren een eigen (open) zeilboot te hebben gehad, stond dit met de komst van de kinderen tijdelijk in de ijskast. Maar het plan voor een kajuitzeilboot was er nog steeds. Dus op een zonnige dag een rondje langs de havens gemaakt. Bij HJC werd ik enthousiast ontvangen door de havenmeester en kreeg spontaan een rondleiding. Dus direct bij thuiskomst ingeschreven en op naar de ballotage.

Deze zomer kochten we een boot en daar liggen we dan opeens in de haven, wat een rijkdom!
’s Avonds gewoon even op de fiets naar de haven, om een rondje te zeilen of gewoon een duik en daarna eten op de boot. Het is een bescheiden Dehler Delanta, maar wel knalgeel, dus je kunt er niet omheen. De naam heeft hij al lang (‘Code geel’) en heeft ons inmiddels al veel reacties opgeleverd…
Deze zomer hebben we meteen een weekje getest met het gezin op de Kagerplassen en dat was erg geslaagd. Bijna het leukste was wel in konvooi door Haarlem terugkomen en daarna natuurlijk terug in de inmiddels vertrouwde box bij HJC. Ik heb al diverse gesprekjes gevoerd met enthousiaste leden en kijk er naar uit om dat nog meer te doen, dus tot snel op de steiger.

PS: Mijn naam is Bart Vertelman en samen met Fenneken, onze dochter Guusje en zoon Hylke hopen wij nog vaak in en om de haven te zijn.

Micro Leardini
Dag Iedereen,
Mijn naam is Mirco (25) sinds 1,5 jaar helemaal gek van zeilen en sinds kort vader van een klein lief meisje.De boot waar ik de aankomende jaren in wil zeilen is de Laser, dus ik zal proberen er veel woensdagavonden bij te zijn. Ik zie ernaar uit om jullie te ontmoeten!

Familie Bourquin
Graag stellen wij ons als nieuw lid voor:
We zijn een gezin van vier, bestaande uit Bonnika (moeder, 45), Emile (vader, 44), Noah (8) en Lisa (6). Afgelopen november  zijn we van Voorburg naar Driehuis verhuisd, terug naar de omgeving waar Bonnika is opgegroeid, namelijk Spaarndam. Ikzelf ben geboren en opgegroeid in Den Haag. Bonnika hockeyt bij Hockeyclub Haarlem, ik voetbal bij VUC in Den Haag. Onze boot is een Antaris Mare Libre 770.
We zijn erg blij met ons verkregen lidmaatschap bij de Haarlemsche Jachtclub en hopen snel met andere leden kennis te kunnen maken en de dynamiek van de vereniging te kunnen beleven.
Tot snel.
Emile, Bonnika, Noah en Lisa
Frank Hubrecht
Hallo, even een korte intro van kersvers lid van de mooie Haarlemsche Jachtclub:
Ik ben Frank Hubrecht en vader van 3 dochters, 19, 17 en 14 jaar. Getrouwd met Leontien. Zelf ben ik een enthousiast watersporter, ooit begonnen met de catamaran op zee tijdens mijn schooltijd. In mijn tijd in Amsterdam was ik mede-eigenaar van een mooie sloep. Tijdens vakanties gingen wij vaak zeilen met vrienden in binnen en buitenland. Nu de kinderen wat ouder zijn wil ik graag weer wat vaker op het water zijn. De Haarlemsche Jachtclub lijkt mij een mooie uitvalbasis voor vaartochten in binnen en buitenland. Wij zijn nog een zoektocht naar een geschikte boot dus dat is nog spannend. Tot snel op de club!
Maaike van Uchelen
Mijn naam is Maaike van Uchelen. Sinds een paar seizoenen zeil ik in de laser en ben ik verslingerd geraakt aan dit boottype.
Je kunt me ook in een valk op de Mooie Nel zien, bij KNRZ Het Spaarne geef ik zeilles. Ik ben 48 jaar en zeker niet te oud om te leren. Er is namelijk in een laser nog genoeg om onder de knie te krijgen. Ik verheug me erop bij de HJC op de woensdagavonden te gaan varen, vanaf begin juni verwacht ik mee te kunnen doen.
Tot op of bij de Mooie Nel!
Hier de nieuwe leden van de afgelopen maanden.